fredag 2 november 2012

Cocktails & Long drinks.


 




Glögg och mörkermys i all ära, men ibland vill man dricka pigga drinkar
och dansa (på dansgolvet eller runt granen, det är upp till var och en)!
Här är tre drinkar jag trixade ihop.
 Testa gärna och berätta om de var så goda som jag inbillar mig!

001.
2 cl Cointreau
ca 1 dl lingonsaft
en apelsinskiva (till att fukta glaskanten!)
socker & kanel (att doppa glaset i!)
is

002.
2 cl Captain Morgan Spiced Gold
ca 4 cl Blossa '12 (Årgångsglögg smaksatt med ingefära och yuzu.)
Ginger ale
is

003.
2/3 Ginger ale
1/3 Blossa '12 (Årgångsglögg smaksatt med ingefära och yuzu.)
(Häll Ginger ale och glögg på en tallrik och ställ in i frysen i 15-30 minuter, skrapa ihop med en gaffel.)

Min fina uggla (och jag) är väldigt förtjusta i ingefära. Det kanske märks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar