lördag 17 november 2012

Traditionell vs. okonventionell


Två julkalendrar gjorda på samma sätt, den ena söt och julig,
den andra med blod och zombies.
Till båda har jag vikt askar av origamipapper (mest för att jag är lat
och de är smidigt färdigskurna i rätt format).
 Innehållet är saker jag hittat på nätet som har med jul
(& zombies i den ena) att göra och sötsaker.
Vill inte berätta i detalj, för det skulle ju förstöra för dem som ska få dem!
Den första är till mina fina arbetskamrater, och den andra till mina
zombiefilmklubbskamrater Elsa & Jake.

Gav mig på att försöka göra instruktioner till hur man enkelt viker en ask. 
Tejpkanin ville hjälpa till fast jag inte behövde någon tejp. 
Men han tog hand om snöret istället. Snällt.
Asken och locket gör man på samma sätt av papper i samma storlek,
enda skillnaden är att man inte viker kanten ända in till mitten i moment 3. 
Testade instruktionen på Petri, och vi kom fram till att moment 7 är svårast att klura ut. 
Men man vet att man viker in på rätt ställe när pappret nästan 
vill forma sig till en ask helt av sigsjälv. (Klicka för att förstora.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar