söndag 9 december 2012

Julkort




Det finns så många sätt att knåpa ihop sina julkort på. Även om jag gillar att pyssla, så är det vissa saker som gärna får vara så enkla som möjligt. T ex när man vill göra 29 st någorlunda personliga julkort.

Mitt sätt är helt enkelt att ta vykort som redan är fina (har högvis för jag kan aldrig låta bli att köpa när jag ser ett som är fint) och klistra på julklistermärken. Här har jag använt snöflingor och "God Jul", men man kan förstås även sätta tomtar på ett vykort med motiv från olika favoritfilmer. Eller tomteluvor på någons favoritband. 
Poängen är att det går fort och ändå blir mer personligt än ett färdigköpt vykort.
Och vill man vara ännu mindre "färdigköpt" kan man återvinna vykort man fått som bara samlar damm i någon låda.
De färdigdekorerade vykorten har jag klistrat fast på färdigvikta a6-kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar